E-könyv

Megjelent: 2015. január 6. | Szerző: Varga Tamás

A nyár nem az e-könyveké volt

Olvasd az eszközödön!

A statisztikák szerint a nyári hónapokban az emberek kevésbé olvasnak e-könyveket, és inkább a nyomtatott kiadványokat részesítik előnyben. A Nielsen piackutató vállalat negyedéves jelentése szerint az olvasók csupán 21%-a vásárolt digitális olvasmányt a nyári időszakban, a többiek mind hagyományos könyveket szereznek be.

A nyomtatott kiadványok közül a puhakötésűek vezettek 43%-os részesedéssel, míg a kemény borítós könyvek 25%-on álltak. Ezekből az adatokból is látszik, hogy még van hova fejlődnie az e-könyv piacnak, valamint észrevehető az is hogy az olvasók a hagyományos könyvek közül az olcsóbb kiadásúakat részesítik előnyben.

Az eladott e-könyvek 57%-a Kindle kiadvány volt, ezt követte 14%-al a Barnes and Noble. Rajtuk kívül még az Apple ért el nagyobb részesedést, 6%-ot, a maradékon a kisebb kiadók és áruházak osztoztak meg. A statisztikák szerint tehát természetesen nyáron is az Amazon vezeti az e-könyv piacot, méghozzá toronymagasan.

15495493884_ef966bb784_k
Persze azért találkozhattunk kütyükkel a strandon is…
Forrás: schermpeter42 / IWoman / CC BY-NC-ND

A jelentés kitér az olvasásra használt eszközök típusára is. A fogyasztók 23% Kindle e-könyv olvasót használt, másik 21%-uk pedig Kindle Fire táblagépet. iPad-on 18%, míg iPhone-on 4% vásárolt e-könyveket. A Barnes and Noble Nook táblagépén pedig a vásárlók 9%-a olvasott.

A fenti adatokat persze úgy is lehet értelmezni, hogy a nyaralás alatt csak kevesen viszik ki a strandra a drágán megvásárolt kütyüket, hiszen ezek nem viselik túl jól a nedvességet. Persze a papírkötésű könyvek sem, de azok nem is kerülnek annyiba, mint egy e-könyv olvasó… 🙂

Forrás: GoodEReader
Fejléckép forrása: aafromaa / iW / CC BY

Ezt olvastad már?

Címkék: , ,




Vissza az oldal tetejére ↑